Bel voor een vrijblijvend consult:

Neem contact met mij op

Show menu

Tandenknarsen

Tandenknarsen, ook wel bruxisme genoemd, is het bewust of onbewust over elkaar schuiven van je tanden en kiezen. Er klinkt vaak een knarsend geluid. Het gebeurt vaak ‘s nachts tijdens je slaap, waardoor je het niet altijd in de gaten hebt. Tandenknarsen kan veel schade aanrichten aan je gebit. Het kan leiden tot slijtage aan je tanden en kiezen. Ook kan het hoofdpijn veroorzaken. Een mooie oplossing om het knarsen te stoppen is een behandeling met Botox. Deze behandeling kun je veilig bij onze ervaren cosmetisch artsen laten uitvoeren.

Gevolgen van tandenknarsen:

• gebitsbeschadiging
  • slecht slapen
  • hoofdpijn
  • oorpijn
  • pijnlijke kaakgewrichten en -spieren
  • vermoeidheid
  • nek- en schouderklachten

Tijdens de behandeling wordt de Botox door middel van injecties in de kaakspieren gespoten. Botox zorgt ervoor dat de spanning in de spieren gedoseerd wordt verlaagd. Hierdoor ontstaat er minder druk op de kaakspieren en zal het knarsen verminderen of zelfs helemaal ophouden. De behandeling verloopt soepel en duurt ongeveer 20 minuten. Er is geen napijn en je kunt de dagelijkse bezigheden direct hervatten. Het effect van de behandeling start na circa 10 dagen en houdt 3 tot 6 maanden aan. De kosten van de behandeling hangt af van de ernst van het tandenknarsen en daarmee de hoeveelheid Botox dat nodig is. Laurium hanteert hiervoor een vanaf prijs.

Laurium Linschoten
(Woerden)