Bel voor een vrijblijvend consult:

Bekijk onze contactgegevens

Show menu

Acné therapie

De oorzaak van acné is een ontsteking van de huid rondom de talgklieren. Acné ontstaat in de meeste gevallen in de pubertijd, omdat de huid onder invloed van hormonen diverse veranderingen ondergaat. De talgklieren worden groter en maken meer talg aan. Indien er teveel talg wordt afgescheiden, kan er een ophoping ontstaan waardoor de porie verstopt raakt. Zo ontstaan mee-eters, of ook wel comedonen genoemd.

De opgehoopte talg kan ervoor zorgen dat de afvoergang van de talgklier gaat scheuren. Indien deze gescheurd is, komen irriterende stoffen in de huid terecht waardoor een ontsteking ontstaat. Hierdoor ontstaan pukkels.

Het ontstaan van acné kan worden beïnvloed door hormonen, maar kan ook genetisch bepaald zijn. Acné wordt niet veroorzaakt door o.a. gebrek aan hygiëne, vitaminetekort, of het eten van bepaald voedsel.

Behandeling van acné

Om littekens en verdere schade aan de huid te beperken is het belangrijk om acné te behandelen. Hoe dieper de ontsteking, hoe meer kans op littekens. Daarnaast kan het ook psychische spanningen, veroorzaakt door acné, verminderen.

Gratis consult

Wilt u weten welke behandeling voor u het meest geschikt is? Maak dan een afspraak voor een gratis consult bij onze huidtherapeute. Zij zal u hierin adviseren.

Kliniek Laurium
Linschoten